Sunday, May 26, 2013

Cara Untuk Tahan Lama Di Ranjang



Tips Tahan Lama seringkali menjadi perbualan dan persoalan serta kebimbangan bagi kaum lelaki sejak akhir-akhir ini. Bagaimana cara menambah ukuran,kekuatan dan stamina untuk ereksi? Mampukah bertahan lebih lama? Adalah beberapa perkara yang sering kali menjadi persoalan dan kebimbangan bagi kaum lelaki dalam melakukan hubungan seks. Hubungan seks bermaksud hubungan kelamin antara dua individu berlainan jantina. Orgasma pula bermaksud mencapai kemuncak kepuasan syahwat ketika melakukan hubungan seks atau lebih mudah disebut klimaks.
Tetapi mampukah anda memberikan kepuasan kepada pasangan anda…disini kami kongsikan beberapa tips untuk tahan lama ketika bersetubuh.

Tips Tahan Lama Bersetubuh

Mulai hubungan intim anda dengan bercumbu serta membelai dan menikmati keindahan tubuh pasangan anda.Terlalu fokus terhadap dayungan yang dilakukan akan membuatkan anda tewas diawal pertarungan tersebut. Sesekali kembali terokai titik-titik ghairah pasangan dengan bercumbu serta membelai dan menikmati keindahan tubuh pasangan anda ketika melakukan dayungan, dan Anda bukan hanya sekadar jadi lelaki yang mampu melakukan ’sekali gerakan.’ (ejakulasi pramatang)

Cara Pemakanan Sihat Dan Baik Untuk Kesihatan
Mengambil makanan yang sihat dan tabiat makanan yang sihat dengan kombinasi makanan yang betul adalah penting untuk kesihatan fizikal dan batin anda.Bahan makanan yang diambil menentukan tahap kercergasan anda untuk aktiviti fizikal, mental dan batin.
Pengambilan makanan yang berlebihan dan tidak seimbang mengikut piramid makanan dan kekurangan aktiviti fizikal menyebabkan anda kegemukan dan menganggu kesihatan anda contohnya penyakit cardiovescular,darah tinggi,diabates dan sebagainya.
Makan mengikut waktu.jangan sesekali melangkaui waktu makan anda, jika anda tiada selera untuk makan makan sedikit snack yang sihat contohnya buah-buahan.Jika anda bercadang untuk melakukan aktiviti riadah sila makan 2-3 jam lebih awal sebelum melakukan aktiviti tersebut.
Sediakan makanan yang seimbang mengikut peratusan yang betul mengikut pramid makanan.selalu minum minuman yang cukup sekurang-kurangnya 8 glass sehari, kekurangan air menyebabkan masalah heat cramps dan kepenatan elakan minuman kopi atau minuman mengandungi caffeine
Selepas 30minit melakukan aktiviti bersukan, ambillah sedikit snack berkabohidrat dan air mineral dapat mengantikan kehilangan potassium dan sodium semasa proses berpeluh.seperti post yang lepas makanan yang kaya dengan potassium dapat membantu pembinaan oto-otot.Ambilah buah-buah seperti pisang yang kaya dengan potassium.
Makan lah supplement yang mengandungi vitamin B Complex dan lain-lain mineral. Ini adalah baik untuk mental, fizikal dan batin anda, serta mampu mengembalikan semula tenaga yang hilang.
Ambillah makanan yang mengandungi kolestrol yang rendah, makanlah daging yang berwarna putih seperti ayam, ikan dan banyakkan pengambilan sayur-sayuran.
Jangan amalkan minum air sejuk kerana ia mengakibatkan zakar menjadi sejuk serta lembik dan mengakibatkan batang zakar ngilu bila bersetubuh. Zakar mestilah sentiasa panas. Jangan makan nasi bersulamkan air kecuali tercekik. Elakkan makan makanan yang sejuk kerana ia mengakibatkan air mani cair dan terpancut awal. Jauhkan makan makanan yang kuahnya berlinang kerana ia melemahkan zakar
Hindari makan berlebihan sebelum melakukan hubungan seks. makan 1-2jam sebelum melakukan hubungan seks supaya proses pencernaan berjalan dengan sempurna.

Posisi Yang Tepat
Posisi dalam melakukan hubungan seks dimana pihak lelaki yang berada di atas – seperti posisi missionary atau doggy style – memberikan kelebihan kepada lelaki, lantaran posisi ini memacu aliran darah dan memberikan ereksi yang tahan lama dan kuat. Jadi jangan lakukan posisi dimana pihak wanita berada di atas pada sesi awal hubungan seksual. Sentakan akan mengeluarkan aliran darah dari ereksi Anda. Posisi wanita diatas juga membuatnya mengendalikan gerakan, keadaan ini boleh membuatkan lelaki hilang kawalan yang lebih baik pada penetrasi.

Kurangi Kepekaan Agar Tahan Lama
Perkara ini terjadi akibat sikap anda yang terlalu ghairah ketika bersama isteri.Anda haruslah jangan gelojoh dan ingin cepat puas sewaktu melakukannya.Jika zakar anda terlalu geli ketika memasuki makam wanita, maka anda tidak dapat mengawal dayungan anda dengan sempurna.Maka dayungan anda akan tergendala sebelum anda sampai ke destinasi yang ditujui.
Cara klasik untuk mengurangkan kepekaan berlebihan adalah menggunakan kondom. Tapi jika Anda tak ingin menggunakan kondom saat melakukan hubungan intim dengan pasangan. Sesekali keluarkan Mr P dari Ms V saat Anda merasa akan mencapai klimaks. Trik ini berguna untuk mengalihkan fikiran Anda sejenak untuk menghindari ejakulasi terlalu awal, namun tak mengurangi kekuatan ereksi.

Simpan Kekuatan
Jangan melakukan hubungan seks ketika anda dalam keletihan.Terlalu letih atau kepenatan di awal sesi hubungan seks dapat mengakibatkan ereksi zakar menjadi lembik.

Tak Perlu Gugup
Anda mungkin merasakan banyak kebimbangan, terutama pada kali pertama anda telah melakukan hubungan seks.Terlalu gelisah dan gugup dapat membuat ereksi Anda mengendur.Sebaiknya temukan cara untuk membuat diri Anda merasa nyaman jika Anda dihinggapai rasa gugup saat hendak melakukan hubungan seksual.Komunikasi yang baik adalah sangat membantu anda untuk mengatasinya.

Latihan / Senaman
Lakukan latihan perut atau kemutan, latihan ini dapat membantu anda mempertahankan ereksi. Selain mendapatkan postur tubuh yang baik ia juga menambahkan keyakinan diri. Anda juga boleh melakukan latihan kegel untuk Mr P. Walaupun ini tak terbukti mampu memperbesarkan ukurannya, tetapi ianya membantu anda mempertahankan ereksi supaya berlangsung lebih lama.

Jangan Merokok Dan Minum minuman beralkohol Berlebih
Merokok membuat sirkulasi darah menjadi lebih buruk, Ketika ingin melakukan hubungan seksual, pengaliran darah yang lancar adalah sangat penting untuk mengekalkan ereksi. ini adalah alasan yang kuat untuk menghentikan tabiat merokok. Minum minuman beralkohol terlalu banyak juga mempengaruhi prostate anda.
Kesimpulannya kitaran hidup yang sihat akan memberikan kemampuan luar biasa dalam kehidupan seksual anda. Selamat mencuba dan semoga berjaya…..

Sumber


Daftar Streamyx, UNIFI, P1, Time Broadband, Line Telefon TM, Maxis Fibre dan Celcom Broadband anda secara online di sini dengan PERCUMA. 

Call/SMS/Whatsapp/Viber : 0192595019

No comments:

Post a Comment

Zikir Dan Doa Yang Baik Dibaca Pada Hari Arafah

  Walaupun umat Islam di Malaysia dan banyak lagi negara lain tidak dapat menghantar jemaah haji ke Tanah Suci, Mekah oleh kerana penularan ...