Wednesday, July 23, 2014

Android: Tutorial 2 Whatsapp, 2 Nombor, Dalam 1 HP





Ni gambr dari hp saya. Mmg menjadi


WhatsApp (WA) dari Playstore (PS)
Dua (2) nombor yang anda ingin gunakan. Pastikan kedua²nya masih digunakan dan ada di dalam telefon anda.
Kesabaran yang tinggi dan emosi yang kental.

Cara² installation:

Jika anda sudah pun mempunyai WA (untuk nombor baru atau nombor yang digunakan sekarang), sila backup conversation terlebih dahulu (Setting - Chat settings - Backup conversations). Kemudian anda masuk File Manager atau lebih baik gunakan ES Explorer (boleh didapati dari PS juga). Cari folder WhatsApp dan rename folder tersebut kepada OldWhatsapp. Kemudian anda masuk Setting - Application manager/App - WA - Clear data - Uninstall.

Download dan install WA dari PS. Masukkan nombor lama anda dan tunggu verification. Selesai initializing, keluar semula dan masuk ke File Manager/ES Explorer dan cari folder WA. Renamekan pada OGWhatsApp. Kemudian anda masuk Setting - Application manager/App - WA - Clear data - Uninstall.

Download OG dan install. Masukkan nombor lama anda lagi sekali dan tunggu verification serta initializing. Selesai.

Folder yang anda rename kepada OldWhatsApp tadi, anda renamekan semula kepada WhatsApp. Kemudian download WA dari PS dan masukkan nombor baru ( kena tukar sim ) atau nombor yang anda gunakan sekarang. Verify, initializing, restore. Done!

Alhamdulillah, itu saja cara installation untuk 2 nombor anda dalam 1 telefon. Jika anda ada masalah, beritahu saya. InsyaAllah, saya akan tolong sampai anda boleh gunakan kedua²nya.

P/S: Risiko kehilangan Chat Conversations adalah tanggungjawab anda sendiri.

Sumber : Group android fb.

No comments:

Post a Comment

Zikir Dan Doa Yang Baik Dibaca Pada Hari Arafah

  Walaupun umat Islam di Malaysia dan banyak lagi negara lain tidak dapat menghantar jemaah haji ke Tanah Suci, Mekah oleh kerana penularan ...