Monday, August 11, 2014

TIPU!!!Slip Maybank pun boleh di taip dan di print...


Assalam...aku buka thread ni sbb nk kongsi kt korang cite ari ni 9/8/2014.aku jual henpon lenovo S850 set baru...hrga RM680 siap flip case ngn screen protector matte.Ada sorg ni penipu ni nama sharul yusof..dah bank in,siap send gmbr slip maybank tu dia bank in.untuk pgetahuan korg,dia di LD..aku di KK.So,aku pelik la...slip dh ada kt tgn dia,tp duit xmasuk lagi bile aku chek kt Maybank2u.so, aku pn chek la sendiri,masuk kan duit RM50 kt akaun mybnk pastu tgk kt M2U mmg masuk duit.Jadi aku syak penipuan telah berlaku...aku cal bank tnya,rupa2nya skrg ni byk kes penipuan slip DITAIP DAN DI PRINTKAN oleh SCAMMER.Aku call je trus xagkt..Syukurlah aku tak terkena..jadi korg seller dari sabah dan seluruh malaysia dalam warga CG ni hati2 la berniaga..Berikut aku selitkan wassap aku ngn dia

Nama scammer: Sharul Yusof
No telefon: 0143546135















SLIP PALSU...Perhatikan tiada tulisan 'Sila simpan penyata untuk rekod anda' dan kertas agak tebal.tulisan kt belakg xbpe nampak

This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 768x1024.


Slip Original dari CASH DEPOSIT MACHINE...tulisan berbeza skit dengan nipis kertas dan tulisan dibelakang ada nmpk skit






No comments:

Post a Comment

Zikir Dan Doa Yang Baik Dibaca Pada Hari Arafah

  Walaupun umat Islam di Malaysia dan banyak lagi negara lain tidak dapat menghantar jemaah haji ke Tanah Suci, Mekah oleh kerana penularan ...