Saturday, March 28, 2015

Leafit.com – ulasan Malaysia


Salam sejahtera,
Ada yang pernah dengar, ada yang belum pernah dengar. Jika anda sedang membaca ini, kemungkinan anda pernah terdengar mengenai LEAFIT.COM dan sedang merancang untuk menyertainya. Ataupun anda sedang mencari peluang mencipta pendapatan di internet yang memberi income secara global.
Baiklah, saya akan cuba memberikan ulasan yang terbaik mengenai LEAFIT.COM. Walaupun saya memang seorang assosiates (ahli ) LEAFIT.COM, namun seperti biasa, saya akan memberikan ulasan sejujurnya. Kelebihan dan kekurangan nya setakat ini (peace.!). Di ingatkan, ulasan saya adalah mengikut pendapat saya, keputusan ditangan anda. Dan perlu diingatkan juga yang Leafit.Com ini adalah benda baru “YANG AKAN” dilancarkan. Jadi ulasan saya buat berdasarkan info terkini dan bukan testimoni.
Leafit.com ini kalau dirumuskan secara mudahnya adalah satu lagi platform seperti facebook tetapi digabungkan bersama sistem penjanaan pendapatan berbilang tingkat. Ya, kalau anda nak fikir mudah, ianya adalah Facebook yang di MLM kan. Jika selama ini anda share, Like dan post di facebook sekadar untuk suka-suka, dengan Leafit.Com, anda ada peluang untuk dapat duit dengan buat benda yang sama. 

Hahaha.. ada yang phobia mendengar perkataan MLM (multi level marketing). (Jadi sebelum saya pergi jauh, suka saya mengingatkan dan menimbulkan kesedaran yang Multi Level Marketing adalah konsep perniagaan yang tidak bersalah sama sekali. Yang menjadikan pasaran MLM mendapat imej buruk adalah manipulasi dari kumpulan-kumpulan tertentu yang membuat scam dan money game. Yang ini saya tinggalkan untuk anda study dan cari sendiri.. dan selesaikan dilema anda,  dalam post ini saya nak ulas tentang LEAFIT.COM saja.. :). peace. )
Gelombang yang anda rasa sekarang adalah LEAFIT.COM sedang merancang untuk menjadi fenomena baru di dunia internet dimana pelancaran secara rasmi dan besar-besarannya dijangkakan pada Mac/April 2015. Ya, coming soon. Jadi Leafit.com ini sedang merekrut seramai mungkin untuk merealisasikan kebangkitannya. Bukan senang nak masuk pasaran sekarang sedangkan facebook dah berdiri gah. Macam nak mengejutkan gergasi dari tidur lah. :). Jadi Leafit.com memisahkan platform mereka kepada LEAFIT.COM dan IGROWnet.COM. Bijak juga, untuk mendominasi pasaran, mereka biarkan LEAFIT.COM bergerak secara PERCUMA. Dan mensisipkanIGROWnet.com sebagai landasan untuk mereka yang nak buat duit. Nanti saya huraikan lagi..
LEAFIT.COM – Di asaskan oleh 4 orang yang mempunyai kepakaran dalam bidang masing-masing, menjadikanLEAFIT.COM satu gergasi baru yang perlu anda ambil kisah. Leafit.com mempunyai sumber manusia yang berkepakaran di bidang pemasaran, pembangunan perniagaan dan pemasaran berangkai. (network marketing).
Lawrence Sowell (Pengasas),  Steve Heiman , Michael Green (Pemasaran) dan Vaughn Tarver.


Ok, Bagaimana leafit.com ni berfungsi dan kita mahu gunakan untuk jana pendapatan.  Pertamanya, konsep yang ingin dibawa oleh Leafit.com adalah ; Anda ber social media menggunakan leafit (daftar percuma sahaja, of coz), kemudian anda share, tag gambar2, (apa saja gambar) dan gambar2 ini akan di “link” kan kepada syarikat yang menjual produk. Apabila ada rakan yg anda kenali atau anda tidak kenali membeli produk, hasil dari pekongsian gambar anda tadi. Anda akan terima komisen dalam USD. Idea ini lebih kurang sama dengan Pinterest dan InstaGram. Anda join percuma, anda guna macam biasa anda bersosial di facebook, tapi boleh ada peluang untuk dapat duit, sebab Leafit.com sudah dapatkan beribu penjual yang nak menggunakan platform mereka.

Baiklah, bagi yang tak paham dan tak clear dengan plan komisen yang diterangkan dalam carta tu takper, biar saya simpulkan saja. hehehe. Kalau mengikut plan yang diberikan rasanya memang dah boleh buat duit bagi mereka yang nak buat duit. Unilevel dan Matrik pun memberi pulangan besar dan  dah cukup kalau anda berniaga dengan pasaran yang betul. Ianya memang pasaran “wang besar” apabila kita berbicara tentang pasaran tanpa sempadan.!! Dari pengalaman sayalah, saya pernah menyertai Global Domain International (GDI,. siapa yg tau.. taulah.. hehehe) yang memberi saya komisen (ciput) hanya 1USD dari rangkaian, tapi masih saya ingat lagi saya mempunyai downline dari negara yang tak pernah saya dengar dan lokasi yang susah saya nak sebut. (heheheh).. dan saya pernah lah merasa keseronokan menerima check beratus dollar suatu ketika dulu. Maksud saya income dari pasaran global. Tapi itu cerita lama.. sekarang saya sudah lebih matang dan belajar lebih banyak. Pasti saya mahu “strike” dalam peluang yang datang ini. Bukankah kita semua mahukan begitu? :)
Ini komen saya. Pertamanya, gelombang baru ini saya sasarkan akan meletup di pasaran dunia. Mengapa? Sebab ianya adalah trend masa kini. Ini yang sedang pasaran mahukan. Ini adalah bisnes “Now” yang semua orang terujakan. Sifu-sifu kata, jika anda mahu betul2 buat duit, buat di pasaran yang tiada sempadan. Sudah semestinya internet merupakan medium terbaik. Dan sosial media merupakan “produk” dan juga pemangkin yang digila-gilakan oleh pengguna (orang pasif ) dan juga penjual (orang aktif). Leafit bagi saya adalah seperti sedang menjawab soalan yang dilontarkan oleh pasaran. Jadi ianya akan jadi HEBAT.. ianya akan menjadi gergasi baru dalam media sosial.


Kelemahan yang saya nampak pada Leafit pada ketika ini (yg ini subjektif) adalah konsep “akan datang”. Maknanya ianya adalah harapan dan cita-cita. Kemungkinan harapan dan impian untuk menjadikan LEAFIT salah satu gergasi di social media mungkin jadi, atau mungkin tak jadi. Tapi apa-apa pun hukumnya alam, jika kita usahakan kearah yang betul, maka jadinya akan betul. Jadi saya harapkan ianya menjadi seperti yang dirancang. Dan melihatkan gelombang manusia yang sedang mempromosi LEAFIT.com  diserata dunia sekarang ini melihatkan kelemahan ini akan menjadi kekuatan. Terutamanya di Malaysia. Lihatlah otai-otai networking sedang melonjakkan nama Leafit.com.


Jadi, kepada anda yang nak tahu apakah Leafit.com dan nak sama-sama buat duit di pasaran global. Anda boleh join saya dan saya tiada masalah untuk menjadi upline anda. HAHahahaha.. sila hubungi saya email chulax12@gmail.com. Banyak lagi tips dan sharing boleh saya kongsikan. Masanya pun dah tepat.
Facebook buat ber billion ringgit, kita tak dapat apa.. dengan Leafit, anda ada peluang jadi dari sebahagian dari bisnes billion dollar tu.. tinggal nak atau tak nak saja. JOM.. duduk semeja dengan saya, kita usahakan.! Daftar free di sini, http://www.igrownet.com/fiezpro . Oh yerr.. saya ingatkan awal2.. modal untuk mulakan bisnes satu dunia, bisnes billion dollar ni hanya RM185 sahaja. Mampu dan berbaloi.. :)


No comments:

Post a Comment

Zikir Dan Doa Yang Baik Dibaca Pada Hari Arafah

  Walaupun umat Islam di Malaysia dan banyak lagi negara lain tidak dapat menghantar jemaah haji ke Tanah Suci, Mekah oleh kerana penularan ...