Thursday, September 8, 2011

Filem : Hantu Bonceng

Tiket online saya dan rakan-rakan di GSC Alamanda, Putrajaya


Sinopsis



Mengisahkan Amran lakonan Zizan, seorang budak delivery dan dia sangat suka le berlumba haram. Satu hari tu Amran menang satu perlumbaan dan dia telah mendapat habuan seorang bohsia  bernama Maya (lakonan Juliana Evans) yang mai dari kampung. Ketika Amran nak bawa bohsia ni, mereka telah terlibat dalam kemalangan, Maya ni telah meninggal.




Sejak dari kejadian tu, Amran ni dikacau oleh hantu Maya ni. Maya nak Amran uruskan mayatnya dengan sempurna. Amran memnita bantuan Halimaton(lakonan Jue aziz) dan kawannya Kunyit utk bantu dia mencari keluarga Maya.




Halimaton ni awek si Amran, sebelum ni awek dia tak berapa suka le sebab Amran ni suka berlumba, setelah Amran takut pada hantu Maya, Amran mula berubah jadi baik. Halimaton pun mula le nak terima balik Amran, tapi muncul le pulak gadis bernama Ayu. Ayu ni sebenarnya kembar kepada Maya.Jadi Amran nak terima Ayu atau Halimaton? 






Adui xleh blah babak nih :)


Fewittttt ...:D


SCDSK Blog - Secara keseluruhan, saya berpendapat ‘Hantu Bonceng’ adalah sebuah filem komedi ringan yang cukup sesuai untuk tontonan seisi keluarga.

No comments:

Post a Comment

Zikir Dan Doa Yang Baik Dibaca Pada Hari Arafah

  Walaupun umat Islam di Malaysia dan banyak lagi negara lain tidak dapat menghantar jemaah haji ke Tanah Suci, Mekah oleh kerana penularan ...