Monday, January 23, 2012

Hacking Password Facebook

Topiknya adalah Cara Hacking Password Facebook.

***Topik ini hanya sekadar pengetahuan semata segala risiko yang terjadi menjadi tanggung jawab masing-masing ;-)

User ID (Username) dan Password merupakan suatu alat identifikasi yang sangat penting bagi sesuatu akaun. Apabila User ID (Username) dan Password suatu akaun jatuh ke tangan yang tidak berhak maka apa-apa saja akan terjadi hal-hal yang tidak di inginkan. Topik ini di ceritakan dengan tujuan agar para Netter (Facebook) lebih berhati-hati dalam melakukan akses ke akaun yang anda miliki.

Berikut cara yang boleh dilakukan oleh siapapun untuk cuba mengetahui suatu Password Facebook yang orang lain miliki, iaitu membuka password yang di klik yang biasanya dipaparkan menjadi symbol bulat-bulat atau bintang-bintang. Cara ini boleh berlaku jika empunya Facebook yang lalai serta membuka Facebooknya dengan status remember, iaitu ketika Facebook dibuka semula ketika ini password yang tadinya berbentuk symbol boleh di ditukar dengan Karakter ASCI atau huruf maupun angka.


Cara yang dilakukan adalah dengan memasukkan satu Script yang dibuat dengan Javascript ke Address Bar Browser yang anda pakai dan jangan di enter. Klik pada tanda panah di hujung browser tunggu beberapa saat akan timbul popup yang mengandungi password yang anda cari.

"Cara ini juga boleh dilakukan untuk melihat Password email"

Untuk mendapatkan script-nya sila Download [di sini]

No comments:

Post a Comment

Zikir Dan Doa Yang Baik Dibaca Pada Hari Arafah

  Walaupun umat Islam di Malaysia dan banyak lagi negara lain tidak dapat menghantar jemaah haji ke Tanah Suci, Mekah oleh kerana penularan ...