Tuesday, October 16, 2012

Seks Semasa Mengandung


Seks Semasa Mengandung
Seks Semasa Mengandung - Ia adalah penting untuk anda menyuburkan hubungan anda seperti mana anda menyuburkan anak dalam kandungan semasa mengandung. Kebanyakan wanita mendapati bahawa badan mereka tumbuh besar dan susah digunakan untuk melakukan hubungan seks semasa mengandung. Ramai wanita terkejut apabila mendapati nafsu seks mereka sebenarnya bertambah semasa mengandung, terutamanya semasa trimester kedua. Ini adalah disebabkan oleh peningkatan jumlah darah ke pelvis dan faraj.

Adakah Seks Selamat Semasa Mengandung?
Seks adalah selamat semasa mengandung dengan syarat anda mempunyai kehamilan risiko rendah dengan kurang komplikasi. Doktor anda akan memberitahu anda, jika anda harus mengelakkan hubungan seks untuk sesuatu sebab. Kebanyakan wanita boleh menikmati hubungan intim yang sihat dan memenuhi sepanjang tempoh kehamilan mereka, sehingga ke tarikh kelahiran.

Adakah Saya akan Menikmati Seks Semasa Mengandung?
Menghairankan, ramai wanita mendapati mereka lebih terangsang secara seksual semasa trimester kedua mengandung berbanding dengan sebelum mengandung. Aliran darah yang meningkat kepada faraj menyebabkan rasa keberahian diri dan seksual meningkat.
Kebanyakan wanita akan menjauhkan diri dari hubungan seksual semasa trimester pertama kerana loya dan keletihan yang kerap. Semasa trimester ketiga, sesetengah wanita mendapati diri mereka tidak berasa selesa dan lebih suka tidak menjalinkan hubungan intim, sedangkan sesetengahnya terus melakukan persetubuhan sehingga hampir tempoh kelahiran.

Adakah Seks akan Mencederakan Bayi?
Salah satu kebimbangan yang paling biasa bagi bapa untuk menjalinkan hubungan seks adalah akan mencederakan bayi. Sesetengah lelaki takut mereka akan menghantuk bayi apabila mereka melakukan hubungan seks. Sebenarnya kebimbangan ini tidak mempunyai asasnya. Jika suami anda terlalu bimbang tentang mengadakan hubungan seks semasa hamil, ajak beliau menyertai anda pada lawatan pranatal anda. Keyakinan sedikit daripada doktor anda bahawa dia tidak akan menyakiti bayi, mungkin akan mengurangkan kebimbangan suami anda.
Sesetengah lelaki mempunyai masa yang sukar intim dengan isteri-isteri mereka walaupun mereka sedar bahawa mereka tidak akan membahayakan bayi, kerana mereka merasakan kehadiran orang lain di dalam bilik. Walaupun anda tidak mengadakan persetubuhan dengan suami anda, ia adalah penting untuk anda berdua bekerja untuk memupuk hubungan anda sepanjang kehamilan anda.
Menggosok kaki, mencium, membersihkan belakang dan berpegangan tangan, semua adalah cara terbaik untuk berkongsi keintiman tanpa melibatkan diri dalam persetubuhan.

Kedudukan
Jika anda dan pasangan anda berminat dalam mengekalkan hubungan seksual yang sihat semasa mengandung, maka sudah pasti anda mesti tahu apakah posisi terbaik untuk melakukan hubungan seks dalam keadaan perut anda yang membesar dan mengembang. Perkara terbaik yang anda boleh lakukan semasa kehamilan adalah berfikiran terbuka dan kreatif. Kebanyakan wanita akan mendapati dia tidak selesa untuk menikmati seks pada trimester kedua yang pertama atau pertengahan. Cubalah melakukan hubungan seks dengan posisi wanita di atas atau berbaring di sebelah antara satu sama lain. – Kuatbatin

No comments:

Post a Comment

Zikir Dan Doa Yang Baik Dibaca Pada Hari Arafah

  Walaupun umat Islam di Malaysia dan banyak lagi negara lain tidak dapat menghantar jemaah haji ke Tanah Suci, Mekah oleh kerana penularan ...